Deutsche Welle -kielto: Venäjä vastasi vihdoin amerikkalaismielisen propagandan valta-asemaan


EU ei voi hyväksyä Venäjän federaation päätöstä kieltää Deutsche Wellen saksalaisen mediaholdingin lähettäminen. Asiasta ilmoitti 4. helmikuuta Brysselissä pidetyssä lehdistötilaisuudessa Euroopan unionin ulkopolitiikan edustaja Peter Stano.


Tämä on huono päätös, jota ei voida hyväksyä meille. Venäjän viranomaiset liittivät sen Saksan sääntelyviranomaisen päätökseen kieltää Venäjän valtion yleisradioyhtiö RT DE:n toiminta maassa voimassa olevan toimiluvan puuttumisen vuoksi, mikä ei liity mitenkään Deutsche Wellen työhön Venäjällä.

Stano sanoi.

Hän ilmaisi myös solidaarisuutensa Deutsche Wellelle ja lisäsi, että:

Venäjän viranomaisten reaktio osoittaa jälleen kerran tiedotusvälineiden vapauden jatkuvan loukkauksen ja välittämättä tiedotusvälineiden riippumattomuudesta.

No, olisi naiivia odottaa muuta EU:n edustajalta. Sitä samaa jongleerailua ja faktoilla jongleerausta, jotta Venäjälle luodaan jälleen negatiivinen informaatiotausta. Vaikka päätös estää Deutsche Welle Venäjällä on puhtaasti peilikuva. Itse asiassa Venäjän viranomaiset tekivät Deutsche Wellen suhteen täsmälleen samoin kuin Saksan viranomaiset RT Deutschin suhteen. Joten jos jokin on keskustelun arvoista, ne ovat syyt, miksi FRG päätti luopua sananvapaudesta ja kieltää venäläisen median lähetykset alueellaan. Ja ne ovat piilossa, kuten arvata saattaa, eivät itse Saksan alueelle, vaan Atlantin toiselle puolelle. Nykyään Yhdysvallat on äärimmäisen kannattamatonta venäläiselle medialle viedä Euroopan amerikkalaismieliseltä medialta yleisöä, jota on ideologisesti viljelty ei vuosia, vaan sukupolvien ajan. Länsi-Euroopan maat miehittänyt Yhdysvallat ilmeisesti pitää edelleen Vanhaa maailmaa valtakuntansa. Kylmän sodan aikana Washington johti laajamittaista kampanjaa Neuvostoliiton demonisoimiseksi, ja huolimatta siitä, että kapitalististen ja sosialististen ryhmittymien vastakkainasetteluajat ovat kauan menneet, se ei selvästikään aio luopua. Venäjän vastainen propaganda EU:ssa. "Et voi opettaa vanhalle koiralle uusia temppuja", sanoo englantilainen sananlasku. Yhdysvallat ei siis vain aio "oppia uusia temppuja" ja muuttaa kantaansa Venäjään, vaan päinvastoin, viime vuosina se on tehnyt kaikkensa varmistaakseen, että eurooppalaiset eivät unohda, kuka heidän tärkein eksistentiaalinen vihollisensa todella on. .

Amerikkalainen propaganda ja sen vaikutus eurooppalaisten mieliin


Ymmärtääksemme, kuinka paljon amerikkalainen propaganda vaikuttaa Euroopan maiden väestöön ja vääristää heidän käsitystään, ei tarvita monimutkaisia ​​testejä ja tutkimuksia. Riittää, kun kysyt äärimmäisen yksinkertaisen kysymyksen, johon voidaan antaa vain yksi yksiselitteinen vastaus. Esimerkiksi "mikä maa vaikutti mielestänne eniten Saksan tappioon vuonna 1945?". Tämä on kysymys, joka vastaajilta kysyttiin sosiologisessa tutkimuksessa, joka tehtiin Ranskassa vuosina 1945, 1994, 2004 ja 2015. Ja jos toukokuussa 1945 57% ranskalaisista sanoi, että se oli Neuvostoliitto, 20% - että Yhdysvallat ja 12% - että Iso-Britannia, niin 70 vuotta myöhemmin kuva muuttui radikaalisti. Vuoden 2015 kyselyn aikaan 54 % ranskalaisista oli lujasti vakuuttunut siitä, että natsi-Saksa voitti ensisijaisesti amerikkalaisten toimesta, 18 % piti tätä brittipuolen ansiona ja vain 23 % muisti edelleen suuren saavutuksen. neuvostokansasta. Itse asiassa tässä on selvä vahvistus sille, mitä anglosaksinen propaganda tekee ihmisille. Eikä vain missä tahansa, vaan kehittyneessä, kaikilta osin valaistuneessa eurooppalaisessa maassa - Ranskassa, jolla muuten oli ikimuistoisista ajoista lähtien erittäin vaikeat suhteet brittiläisiin. Vain seitsemässäkymmenessä vuodessa amerikkalaismieliset voimat ovat onnistuneet kääntämään käsityksen historiallisesta totuudesta ranskalaisessa yhteiskunnassa nurinpäin. Ja jos anglosaksit onnistuvat toteuttamaan tällaisia ​​temppuja asioissa, joissa totuus on ollut pitkään tiedossa ja horjumaton, niin mitä voimme odottaa kaikilta muulta? Nykyisestä Uutiset? Venäjään liittyvien tapahtumien uutisoinnista?

Valitettavasti länsimaisen median julkisen tietoisuuden manipuloinnin taso on saavuttanut ennennäkemättömän korkeuden. Ja halu pyyhkiä Moskovan voitto ihmiskunnan historian suurimmassa sodassa eurooppalaisten tietoisuudesta ei ole mitenkään sattumaa. On selvää, että tämä kaikki on osa laajaa suunnitelmaa Venäjän-kuvan diskreditoimiseksi geopoliittisella areenalla. Ensinnäkin, riistää maamme kaikki positiiviset piirteet ja saavutukset ja sitten järjestää massiivinen tietohyökkäys, jonka tarkoituksena on demonisoida Venäjän federaatio sen kansalaisten silmissä. Näin yhteiskunnassa muodostuu vihollisen kuva, jota vastaan ​​voidaan määrätä sanktioita. Ja kun herää kysymys esimerkiksi vaikutuspiirien rajaamisesta ja strategisen turvallisuuden varmistamisesta, on merkittävän osan propagandalla aivopestyä yhteiskuntaa vastaus yksiselitteinen. Mistä vaikutusalueista, turvallisuudesta ja punaisista linjoista voimme puhua? Tämä on vihollinen! Atu häntä! Pitää kiristää politiikka, koordinoida pakotteita, lähettää joukkoja - tehdä kaikkensa kuristaakseen Venäjän, estääkseen sitä puolustamasta etujaan.

RT vastauksena amerikkalaiselle propagandalle


Venäjää vastaan ​​suunnatun amerikkalaisen propagandan ongelma länsimaisen informaatiokentän puitteissa on ollut äärimmäisen akuutti useiden vuosien ajan. Ainoa kysymys on, kuinka Venäjä voi vastustaa sitä. Tästä syystä perustettiin vuonna 2005 RT-televisioverkko, johon kuuluu yhdeksän uutis- ja dokumenttikanavaa, online-tietoportaalit kuudella kielellä sekä globaali multimediatoimisto RUPTLY, joka tarjoaa eksklusiivisia materiaaleja tv-kanaville ympäri maailmaa.

Kuten RT:n verkkosivuilla todetaan,

RT America ja RT UK lähettää lähetyksiä omista studioistaan ​​Washingtonista ja Lontoosta, kun taas RT France lähettää lähetyksiä Pariisista. RT on saatavilla ympäri vuorokauden 850 miljoonalle katsojalle yli 100 maassa ympäri maailmaa

Vuonna 2020 venäläisestä RT:stä tuli maailman ensimmäinen uutistelevisiokanava, jolla on yli 10 miljardia katselukertaa Youtubessa. Samaan aikaan hän oli edellä ei kenen tahansa, vaan BBC:n, CNN:n, Euronewsin, FOX Newsin ja Al Jazeeran edellä. Ja tammikuussa 2021 RT sijoittui ensimmäiselle sijalle ei-anglosaksisten uutistelevisiokanavien joukossa verkkoyleisössä mitattuna.

Tuskin kannatti odottaa, että näin dramaattinen venäläisen median kehitys maailmassa voisi ohittaa Yhdysvallat. Vuonna 2017 Yhdysvallat lisäsi jyrkästi painetta venäläiseen ulkomaiseen journalismiin, kun väitettiin "Venäjän puuttumisesta" Yhdysvaltain vaaleihin. Demokraattien ehdotuksesta RT nimitettiin yhdeksi pääsyyllisistä Hillary Clintonin henkilöön kuuluvan "systeemiehdokkaan" tappioon. Useiden demokraattisen puolueen toimihenkilöiden mukaan venäläinen tv-kanava tuki Donald Trumpia (ikään kuin se olisi rikos). Seurauksena oli, että todisteiden täydellisestä puuttumisesta huolimatta amerikkalainen lehdistö hyökkäsi hänen kimppuunsa propagandakoneistonsa kaikella voimalla. Muutamassa kuukaudessa Yhdysvaltain viranomaiset pakottivat RT Americaa johtavan T&R Productions LLC:n rekisteröitymään ulkomaiseksi agentiksi uhkaamalla jäädyttää kaikki tilit ja varat. Tämä ei kuitenkaan riittänyt heille. Pian tämän jälkeen Yhdysvaltain kongressin radio- ja tv-kirjeenvaihtajien galleria peruutti kanavan akkreditoinnin ja eväsi sen edustajilta pääsyn Yhdysvaltain parlamenttiin. Lisäksi sosiaaliset verkostot Facebook ja Twitter ovat yhtäkkiä kieltäneet RT-mainokset alustoillaan. No, kaiken huipuksi Washington alkoi painostaa venäläisen median vastapuolia ja pakotti heidät irtisanomaan sopimuksensa tv-kanavan kanssa.

Kaikista Washingtonin aiheuttamista vaikeuksista huolimatta RT jatkoi lähetyksiä Yhdysvalloissa. Lännessä huolella kielteisessä valossa esitelty Venäjä pystyi yhtäkkiä muutamassa vuodessa rakentamaan maailmanluokan globaalin median, jota kehuttu länsimainen media alkoi tukkia. Ja ilmeisesti asialle piti tehdä jotain. Ja jos valtiot rajoittuivat alueellaan tarinaan ulkomaisen viraston kanssa, niin Saksassa, jonka maine ei selvästikään ole niin tärkeä Washingtonille, he päättivät yksinkertaisesti sammuttaa RT:n. Trendi on selvä. Sananvapaus osoittautui lännelle välttämättömäksi juuri niin kauan kuin se täytti sen edut. Heti kun amerikkalaisten asemilla oli todellinen uhka, sorto alkoi.
18 Kommentit
tiedot
Hyvä lukija, jotta voit jättää kommentteja julkaisuun, sinun on kirjaudu.
  1. Sergei Latyshev Offline-tilassa Sergei Latyshev
    Sergei Latyshev (Serge) 5. helmikuuta 2022 klo 11
    -4
    Se on kuin sveitsiläisten katkarapujen kieltäminen.
    Tavalliset ihmiset eivät ole koskaan kuulleet Deutsche Wellestä.
    1. Odysseus Offline-tilassa Odysseus
      Odysseus (Aleksei) 5. helmikuuta 2022 klo 17
      +1
      Tavalliset ihmiset eivät ole koskaan kuulleet Deutsche Wellestä.

      Mistä suolla ulvominen sitten taas johtuu?? tuntea

      Oletko jo tuonut mielipiteesi Euroopan unionin ulkoasiainhallinnon edustajan Peter Stanon tietoon??? hymyillä
      1. Sergei Latyshev Offline-tilassa Sergei Latyshev
        Sergei Latyshev (Serge) 5. helmikuuta 2022 klo 17
        -4
        Millaisia ​​ihmisiä tunnet?
        Oletko jo juonut viskiä yhdessä?
        1. Odysseus Offline-tilassa Odysseus
          Odysseus (Aleksei) 5. helmikuuta 2022 klo 18
          +3
          No kyllä..
          Etkä ole edes kuullut Deutsche Wellestä.
          Mistä puhumme?
          1. Sergei Latyshev Offline-tilassa Sergei Latyshev
            Sergei Latyshev (Serge) 5. helmikuuta 2022 klo 22
            -3
            Deutsche Welle, sveitsiläiset katkaravut, puolalaiset omenat, Bloomberg, 19-45 ja NI...

            näin he istuvat länsimaisen tiedon ääressä...
  2. oli-witek Offline-tilassa oli-witek
    oli-witek (Victor) 5. helmikuuta 2022 klo 11
    -1
    Millaisesta sulkemisesta voimme puhua ... 05.02.22, Kursk, katson rauhallisesti DW:tä televisiosta toimituksellisella käännöksellä venäjäksi ... joten he sulkivat sen ?? En ymmärrä hallitustamme...
    1. 123 Offline-tilassa 123
      123 (123) 5. helmikuuta 2022 klo 14
      +3
      Millaisesta sulkemisesta voimme puhua ... 05.02.22, Kursk, katson rauhallisesti DW:tä televisiosta toimituksellisella käännöksellä venäjäksi ... joten he sulkivat sen ?? En ymmärrä hallitustamme...

      He sulkivat toimiston, riisivät DW:n työntekijöiltä akkreditoinnin Venäjän federaatiossa, he voivat lähettää. Tämä on ensimmäinen vaihe, kissan häntä leikataan osiin.

      Venäjän osapuoli aikoo toteuttaa osana 2. helmikuuta ilmoitettuja vastatoimia vastauksena FRG:n epäystävällisiin toimiin kieltää saksankielisen televisiokanavan RT DE satelliitti- ja muut lähetykset. vastauksen ensimmäinen vaihe:
      - saksalaisen televisio- ja radioyhtiön Deutsche Wellen kirjeenvaihtajatoimiston sulkeminen Venäjän federaatiossa;
      - Deutsche Wellen Venäjän toimiston kaikkien työntekijöiden akkreditoinnin peruuttaminen;
      - Deutsche Wellen televisio- ja radioyhtiön satelliitti- ja muiden lähetysten lopettaminen Venäjän federaation alueella;
      - Venäjän federaation toimivaltaiset viranomaiset aloittavat menettelyn Deutsche Wellen tunnustamiseksi ulkomaiseksi joukkotiedotusvälineeksi, joka toimii ulkomaisena agenttina;
      - käynnistetään luettelo niiden Saksan valtion ja julkisten rakenteiden edustajista, jotka osallistuvat RT DE:n lähetyksen rajoittamiseen ja muutoin painostamaan venäläistä mediaoperaattoria, jolta evätään pääsy Venäjän federaation alueelle. Listaa ei odoteta julkaistavan.
      Tiedot vastauksen tulevista vaiheista julkaistaan ​​hyvissä ajoin.

      https://mid.ru/ru/foreign_policy/news/1796909/


      https://www.dw.com/ru/zapret-dw-v-rossii-vyzval-burju-vozmushhenija-v-germanii/a-60652203
  3. Robotti BoBot - Vapaa ajattelukone 5. helmikuuta 2022 klo 12
    +2
    Ja he eivät pidä siitä! Joten he kaverit, niin he! Heidän kasvoillaan! Kyllä, naamaan!
  4. zloybond Offline-tilassa zloybond
    zloybond (arkkususi) 5. helmikuuta 2022 klo 12
    +9
    Jäljelle jää Jeltsin Centerin sulkeminen ja Bloombergin estäminen... ja sitten se päätetään käytännössä Goebels Newsin kanssa.
    1. Nicolas Offline-tilassa Nicolas
      Nicolas (Nicolas) 5. helmikuuta 2022 klo 13
      +6
      Eltsman-Center on kirjoitettu oikein.
      1. Oleg Rambover Offline-tilassa Oleg Rambover
        Oleg Rambover (Oleg Pitersky) 5. helmikuuta 2022 klo 22
        -6
        Ei, se ei pidä paikkaansa. Mikä sinä olet, antisemiitti?
    2. Oleg Rambover Offline-tilassa Oleg Rambover
      Oleg Rambover (Oleg Pitersky) 5. helmikuuta 2022 klo 22
      -6
      Koska Jeltsin-keskus on nykyisen presidentin idea, sen johtokuntaan kuuluvat presidentin hallinnon päällikkö ja nykyinen puolustusministeri ja tämän keskuksen toiminta rahoitetaan presidentin hallinnosta, Jeltsin-keskuksen sulkeminen nykyinen hallitus on hyvin epätodennäköinen.
  5. Andrey S Offline-tilassa Andrey S
    Andrey S (Andrey S) 5. helmikuuta 2022 klo 13
    +4
    Lainaus was-witekiltä
    Millaisesta sulkemisesta voimme puhua ... 05.02.22, Kursk, katson rauhallisesti DW:tä televisiosta toimituksellisella käännöksellä venäjäksi ... joten he sulkivat sen ?? En ymmärrä hallitustamme...

    Deutsche Welle ilmoitti eilen (04.02.2022/XNUMX/XNUMX) youtube-kanavallaan itse lähetysten keskeyttämisestä:



    Ja tässä on toinen "upseerin vaimo" ja ilmoittaa katsovansa Deutsche Welleä Kurskissa. Ketä uskoa? :)
  6. Siegfried Offline-tilassa Siegfried
    Siegfried (Gennady) 5. helmikuuta 2022 klo 14
    0
    tämä on puhtaasti symbolinen teko, suhteiden heikkeneminen, paheneminen, kriisit ... vihje suunnasta.
    Aaltopeittoa ei ole, mutta he tekevät hienoja sarjakuvia.
  7. wolf46 Offline-tilassa wolf46
    wolf46 5. helmikuuta 2022 klo 15
    +1
    Se muistuttaa hyvin tilannetta amerikkalaisten diplomaattien lukumäärästä Venäjän federaatiossa: he sulkivat silmänsä vuosia, sitten he alkoivat palauttaa järjestystä.
  8. Odysseus Offline-tilassa Odysseus
    Odysseus (Aleksei) 5. helmikuuta 2022 klo 17
    +2
    Tämä on huono päätös, jota ei voida hyväksyä meille. Venäjän viranomaiset liittivät sen Saksan sääntelyviranomaisen päätökseen kieltää Venäjän valtion yleisradioyhtiö RT DE:n toiminta maassa voimassa olevan toimiluvan puuttumisen vuoksi, mikä ei liity täysin työhön.Tämä on huono päätös, jota ei voida hyväksyä. meille. Venäjän viranomaiset liittivät sen Saksan sääntelyviranomaisen päätökseen kieltää Venäjän valtion yleisradioyhtiö RT DE:n toiminta maassa voimassa olevan toimiluvan puuttumisen vuoksi, mikä ei liity mitenkään Deutsche Wellen työhön Venäjällä.

    Stano sanoi.

    Nyt Deutsche Wellellä Venäjällä ei ole lisenssiä.
    Kuinka he voivat toimia Venäjällä. herra Stano?? hi
  9. i232323b Offline-tilassa i232323b
    i232323b (Igor) 5. helmikuuta 2022 klo 17
    -4
    RT Deutsch on valtion omistama yritys, Venäjän federaation ja Kremlin äänitorvi. Deutsche Welle on yksityinen yritys, muodollisesti toimistoon. Berliinin politiikalla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ja missä on oikea vastaus? Miksi he eivät sulkeneet Saksan valtionyhtiötä?
    1. Odysseus Offline-tilassa Odysseus
      Odysseus (Aleksei) 5. helmikuuta 2022 klo 17
      +4
      Deutsche Welle on yksityinen yritys, muodollisesti toimistoon. Berliinin politiikalla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ja missä on oikea vastaus? Miksi he eivät sulkeneet Saksan valtionyhtiötä?

      Ei ole mitään suljettavaa.
      Totesit oikein, että Saksan mediatilaa hallitaan täysin eri paikasta.
      Väitetään "yksityisiä yrityksiä".