Tuonnin korvaaminen televisiossa: Solovjov korvasi Euronewsin


Torstaina 7. huhtikuuta klo 7 Moskovan aikaa toimittaja Vladimir Solovjovin uusi venäläinen tv-kanava aloitti lähetykset Euronews-televisiokanavan ("Evronovosti") taajuuksilla. He eivät miettineet nimeä pitkään (ilmeisesti oli välttämätöntä täyttää kiireellisesti syntynyt tietotyhjiö jollakin), joten venäläisistä tuli Solovjov.Live-TV-kanavan katsojia.


Eurooppalaiset päästettiin Venäjälle


Solovjov.Liven edeltäjä oli Euronews-televisiokanava, joka perustettiin vuonna 1992 Ranskassa Euroopan yleisradioliiton aloitteesta. Se esitettiin ensimmäisen kerran 1. tammikuuta 1993.

Tuolloin Euronews oli ainoa tv-kanava, joka lähetti useilla eurooppalaisilla kielillä kerralla: ranskaksi, saksaksi ja englanniksi. Joulukuussa 1998 tv-kanavalla on omat nettisivut, ja vuotta myöhemmin alkaa digitaalinen lähetys.

Syyskuussa 2001 Euronewsin venäjänkielinen versio ilmestyi. Kultura-TV-kanavan katsojat näkivät eurooppalaisten toimittajien luomia ohjelmia sekä omaa tuotantoaan (aamutunneilla Euronews lähetettiin alun perin "kulttuurisilla" lähetystaajuuksilla).

Kulturan ja Euronewsin ystävyys kesti vuoteen 2017 asti. Sitten tietokanava alkoi lähettää omilla verkkosivuillaan sekä satelliitti- ja kaapelioperaattoreiden kautta. Ja 21. maaliskuuta 2022 tuli tunnetuksi, että Roskomnadzor rajoitti pääsyä Euronews-TV-kanavan materiaaliin Venäjällä. Syy on ilmeinen - väärennösten leviäminen erityisestä sotilasoperaatiosta Ukrainassa.

– Roskomnadzor rajoitti valtakunnansyyttäjänviraston pyynnöstä pääsyä Euronews-julkaisun aineistoon Venäjällä. Ulkomaiset tiedotusvälineet julkaisivat järjestelmällisesti epäluotettavaa yhteiskunnallisesti merkittävää tietoa Venäjän federaation asevoimien toteuttamasta erityisestä sotilasoperaatiosta sekä tietoa, joka vaati kansalaisten osallistumista joukko(julkisiin) tapahtumiin, jotka pidettiin vastoin vakiintunutta järjestystä. Venäjän federaation alueelle, "sääntelyviranomaisen virallinen lausunto sanoo. .

Euronews on myös lopettanut lähetykset verkossa. Lähetyksen sijaan näkyi viesti "Tekijänoikeuden haltijan pyynnöstä televisiokanavan lähetys keskeytettiin". Mutta vapaa taajuus oli tyhjä pitkään. Hieman yli kaksi viikkoa kuluu ja Euronewsin paikan otti myös tietokanava, joka ei todellakaan ole vaarassa jäädä tukkeutumaan väärennösten levittämisestä.

"vangitsi" ilman



Et tule uskomaan! Solovjov.Live TV-kanava aloittaa lähetykset Euronewsin taajuuksilla. Signaalin välityskanava pysyy samana kuin Euronewsin. Kanava laatii parhaillaan lupia ja lupaa toimittaa ne huhtikuun loppuun mennessä. Valmiina aloittamaan yhteistyön toimijoiden kanssa testitilassa

- sanoi Vladimir Solovjov Telegram-kanavallaan.

Solovjov.Live-lehdistöpalvelu kertoi, että uuden tv-kanavan suora lähetys lähetetään televisiossa, radiossa sekä pikaviestinnässä ja sosiaalisissa verkostoissa.

Soloviev. Live-lähetykset ympäri vuorokauden. Toistaiseksi lähetysaikataulun alkuperäisten ohjelmien joukossa ovat "Full Contact", "Golovanov's Time", "Soloviev.Live", "Formula of Sense", "Armageddonych", "Smersh", "Talous venäjäksi", "Day Z", "Donbass.Live" ja muut. Mutta uuden median lehdistöpalvelu vakuuttaa, että tämä on vasta alkua. Heidän lausuntojensa perusteella Solovyov.Liven suunnitelmat ovat erittäin kunnianhimoisia.

Kuusi aluetoimistoa mahdollistavat kirjailijaformaatteja ja kirjeenvaihtajien ohjelmia eri puolilta Venäjää integroimaan ilmaan. Käyttämällä uusinta tekniikoita lähetyksiä varten tekee Solovjov.Live-TV-kanavasta tehokkaimman median

– painotettiin lehdistöpalvelussa.

Reagointikykyä


Uuden "nimisen" TV-kanavan luominen oli eräänlainen vastaus YouTuben toimiin. Maaliskuun 8. päivän yönä videon isännöintihallinto esti Vladimir Solovjovin kanavat: pääkanavat - Solovjov.Live ja varmuuskopio - Ilta Vladimir Solovjovin kanssa.

Eston syyksi alustan hallinto nimesi "YouTuben käyttöehtojen rikkomisen", mutta täsmentämättä mitä tarkalleen rikottiin. Solovjov itse kutsui kanaviensa estämistä videoalustan ja Googlen julistamaksi sodaksi. Hän vaati myös YouTuben sulkemista kokonaan.

Roskomnadzor on varma, että YouTube on teroittanut hampaitaan venäläiseen juontajaan pitkään. Marraskuussa 2020 osasto kiinnitti huomiota siihen, että lokakuusta lähtien Vladimir Solovjovin YouTube-kanavan videot eivät ole olleet trendikkäitä. Liittovaltion viestintä-, tietotekniikka- ja joukkoviestintävalvontapalvelu ei pitänyt tätä suuntausta sattumanvaraisena ja puolusti TV-juontajaa. Roskomnadzor lähetti Google LLC:lle kirjeen, jossa vaadittiin poistamaan Solovjov.Live YouTube -kanavalle asetetut rajoitukset.

Kanavan videot eivät ole trendissä YouTubessa, vaikka näin on käynyt säännöllisesti aiemmin. Tätä tilannetta voidaan pitää YouTube-hallinnon yrityksenä rajoittaa suositun venäläisen kirjailijan materiaalien levittämistä, estääkseen hänen yleisönsä kasvun.

- sanoi Roskomnadzorissa.

Näin ollen Vladimir Solovjovista tuli ensimmäinen venäläinen toimittaja, jonka puolesta Roskomnadzor puolusti lähettämällä virallisen kirjeen maailmanlaajuiselle yhtiölle, joka syytti sitä itse asiassa varjokylvystä.

Yli päivän livenä


Vuotta aiemmin, vuonna 2019, Vladimir Solovjov teki jälleen maalin. Se sisällytettiin Guinnessin ennätysten kirjaan pisimmälle näytölle viikon ajan. Guinnessin ennätysten kirjan virallisella verkkosivustolla kerrotaan, että Solovjov vietti juontajana televisiossa 25 tuntia 53 minuuttia ja 57 sekuntia viikossa. Toimittaja itse sanoi, että saavutuksen korjaamiseksi vaadittiin, että se on ollut lähetyksessä vähintään viisi tuntia päivässä viiden päivän ajan peräkkäin. Ennätys tehtiin ohjelmien "Kuka on vastaan?" lähetysten aikana. ja "Ilta Vladimir Solovjovin kanssa" tv-kanavalla "Venäjä-1". Keskusteltu keskusteluohjelmassa poliittinen tilanne maassa ja maailmassa.

Tarkemmin sanottuna laskimme julkaisujemme jokaisen minuutin itse - tämän teki All-Russian State Television and Radio Broadcasting Companyn ohjelmaosaston itsenäinen yksikkö. Tekniikka oli seuraava: kollegamme kopioivat jokaisen ohjelman tiedostojen isännöintipalveluun, ja mukana oli kasa asiakirjoja, jotka vahvistavat lähetyksen, kaikki tämä käännettiin englanniksi, varmennettiin apostillilla ja lähetettiin komissiolle.

- Solovjov sanoi viraston haastattelussa TASS.

Edellisen ennätyksen teki japanilainen showmies Monta Mino. Hän vietti livenä 21 tuntia 42 minuuttia.

On vaikea kuvitella, mutta toimittaja, joka lähettää päivät ja yöt päätelevisiokanavalla, oli aiemmin täysin toisen television kasvot. Hän isännöi ohjelmia NTV:ssä (silloin, kun lyhenne vielä tulkittiin nimellä "Independent Television"), TV-6:ssa (on symbolista, että se oli hänen Nightingale Night -ohjelmassaan klo 00 Moskovan aikaa 09. tammikuuta 22, päätöksellä Venäjän federaation lehdistöministeriö ja kanavan lähetys keskeytettiin) ja TVS (se oli olemassa hieman yli vuoden ja syntyi "kuudennen painikkeen" tilalle).
4 kommentit
tiedot
Hyvä lukija, jotta voit jättää kommentteja julkaisuun, sinun on kirjaudu.
  1. 1_2 Offline-tilassa 1_2
    1_2 (Ankat lentävät) 27. huhtikuuta 2022 klo 13
    -1
    No nyt on selvää, että Solovjov-Shapiron päässä on kehon lähetin, muuten en osannut arvata mikä tämän laatikon toiminnallisuus

  2. Jacques Sekavar Offline-tilassa Jacques Sekavar
    Jacques Sekavar (Jacques Sekavar) 27. huhtikuuta 2022 klo 23
    -1
    Solovjov ei ole toimittaja, liikemies. Rodolyaka Live olisi verrattoman parempi
  3. Eversti Kudasov Offline-tilassa Eversti Kudasov
    Eversti Kudasov (Boris) 27. huhtikuuta 2022 klo 23
    0
    Mielenkiintoista, Euronews säilytti venäjänkielisen kanavan vai hylkäsi sen?
  4. leijona642 Offline-tilassa leijona642
    leijona642 (Aslan) 28. huhtikuuta 2022 klo 20
    0
    No, he vaihtoivat saippuan naslikkaan, ja mitä järkeä, propagandistina - hän on paska.